torsdag 25 juni 2009

sommar

Är bra härligt, Vi tog å bakade lite muffins och packade i hop och gick till karolinermonumentet å fikade,bra precis när vi var på väg upp för backen så gick solen i moln, det var faktiskt riktigt skönt att slippa dom starka strålarna ett tag och det var ändå 25 grader så det var ganska lagom.


Här står Tessa och spanar på fåren som går nedanför.



Monumentet.




utsikten mot Staa och Sundet. tittar man riktigt noga på kortet så ser man två toppar som fortfarande är täckt med snö.




Jag var ute på lång tur i går (red). vi red ut vid 18:30 och vi var tillbaka 21:10. Mestur var super duktig han försökte att hålla samma tempo som dom andra två långskonkarna (två stora varmblod) så idag få han vila så tar vi eventuellt en tur i morgon igen fast kanske inte lika lång.
i kväll ska jag nog ut med affe i stället beroende på hur varmt det är...fundera på att prova att ha Affe som följe häst när jag är ute och rider, men bara när jag är själv, så får man se om det går..
jaja nä nu ska jag nog årdna med någon middag. Det är så varmt att man inte har någon större lust att laga någon mat.......jajaj äta bör man annars dör man, äta gör man men endå dör man =)

gud vad jag bara babblar ..ha de

1 kommentar:

  1. hej på er vi längtar efter er ovanligt eller här är nästan äckligt varmt tur att poolen finns hoppas att ni kommer ner innan bullarna blir uppätna av killarna ska gömma en påse i frysen å dröjer det länge innan ni dyker upp får vi väl baka mer om det svalnar på ute blir olidligt inne annars nu ska vi sova en stund så hörs vi sen krama små trollen från oss h momma

    SvaraRadera