onsdag 25 maj 2011

så har en vecka gått

Jag jag var ner till Örebro vilket var både givande och roligt. Det är faktiskt en otroligt fin stad.

Hunnit rida några vändor också vilket känns riktigt bra, har kommit underfund med att Nisse är en riktig surrkuse.Han gnäggar åt fåren när han går från gården och han gnäggar när han hör barnen om han inte ser dom. han är en ganska härlig personlighet.




Jag fick höra på omvägar att hästar blir så stressad av att inte ha någon hästkompis.
Men Nisse trivs bäst när han får vara sin egen herre , han stog nämligen själv i hagen där han kom ifrån fast det stog 4 andra hästar i det stallet.Men han har en viss förmåga att stressa så han tappar vikten om han går med andra.Så i dagsläget går han med våra får och lamm och det tycker jag ser ut att falla honom på läppen eller vad tycker ni?


Tycker ni att han ser stressad ut? han snarkar till och med.





Här ropade jag på honom så han är måttligt nyvaken.




Sedan la han sig ner och fortsatte att mysa.

För mig känns det då inte som om att han vantrivs med tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar