måndag 15 oktober 2012

veterinär och vanskötta tänder

Ja i fredags så kom veterinären hit för Bella (Matildas häst) vill absolut inte ha bett i munnen och när jag kikade in så såg jag några otroligt långa tänder i början av käktänderna så jag bar drog slutsatsen att hon hade vargtänder som hon fått problem med.Glad i hågen så kom veterinären och Bella fick lugnande och dom spände upp hennes mun,vilket veterinären utbrister : men gud det här är ju inte vargtänder det är hennes yttersta käktänder som har blivit alldeles för långa.Det visade sig att bella har gått med detta problem i flera år och hon hade skav efter bett och tänder som vandrat lite pg av att hon inte har kunnat rotera maten + att hon hade två frakturer som var några månader gammal.Men veterinären förstod att vi trott det var vargtänder för dom var onormalt lång bland det värsta hon sett. Jag tycker det är hemskt att människor inte tar hand om sina djur, jag är också glad att vi köpte henne så hon fick komma där ifrån för veterinären sa att denna mun ger otroliga smärtor.Men nu är det åtgärdat för denna gång ska på återbesök till våren för att fortsätta att slipa ner dom.

Vin har för övrigt haft en mysig helg då  vi tagit det ganska lugnt eftersom nästan hela familjen är förkyld.
hde påhälsning av några vänner i lördags kväll vi tittade på film och surrade lite.
nä frukost taim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar