lördag 20 oktober 2012

vilken j'vla smäll

Denna dag började inget vidare eller jo den började bra men det var senare på förmiddagen som det gick åt skogen....
Jag tog Lykka på en ridtur i dag istället för att köra henne.Började med att jag kom på att jag glömt mobilen å Daniel sa att jag får inte rida utan den så han sprang in och hämtade den innan jag drog iväg,det var soligt och riktigt härligt så jag red på läggdorna som är nedan för oss bort mot älghägnet och tillbaka över på nästa läggda där vi blev kvar ett tag för jag ville ha ner henne i form riktigt innan vi gav oss av hem. Hon jobbade på fint lite busig mellan varven men det brukar hon kunna vara.När vi var klar så började vi promenaden hem upp för en ganska brant läggda och när vi kom upp på kanten så stod en av våra grannar där både jag och Lykka såg honom men när hon gått ca 2 meter efter att hon stannat precis på kanten så kom hon på att han var skit farlig vilket resulterade i en 180 graders vändning på en 50 öring och full galopp ner igen varpå jag tappar ena stigbygeln och hon bestämmer sig för att springa hem så hon tar en snäv högersväng och jag fortsätter rakt ner i backen med vänster sida av huvudet och axeln och dunkar sedan i höft och knät och drar någon kullerbytta ned för backen.
Så det blev en färd på HC där läkaren berättar att jag fått en lättare hjärnskakning,rejäl sträckning i nacke/hals/axel,och nyckelbenet hopade mest troligt ur led fram och tillbaka när jag ramlade.Så jag har en grym smärta i nacke och axel och det där i mellan, en pissig huvudvärk. Men Lykka sprang raka vägen hem och som tur var att jag hade med mig telefonen =).
Så det var min lördag det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar